I forbindelse med Halloween 31. oktober åpner vi parken igjen. Vi har smitteverntiltak på plass. Vi ønsker dere velkommen til oss!

Forrige Neste

Spørsmål & Svar

Her finner du en oversikt over ofte stilte spørsmål med svar.

- Hva er åpningstidene?


Åpningstidene i parken varierer med sesongen. Oppdaterte åpningstider finner du her.

- Hva med barn i parken?


Barn under 6 år må ha med en voksen i grønne løyper. Barn under 12 år må ha med en voksen i blå og røde løyper. Vi anbefaler min 1 voksen per 4 barn. Vi kan dessverre ikke gi barn uten følge av ansvarlig voksen tilgang til de «høye løypene» i parken.

- Hva er egenerklæringsskjema?


Alle som skal benytte parken må fylle ut egenerklæringsskjema hvor de forplikter seg til å følge parkens sikkerhetsregler. For personer under 18 år må dette signeres av en ansvarlig voksen. Dette kan gjøres digitalt – klikk her – eller ved ankomst til parken. Vi kan dessverre ikke gi gjester uten egenerklæring tilgang til parken.

- Hva slags opplæring får man?


Alle som skal benytte klatreparken må gjennomføre et obligatorisk sikkerhetskurs med instruktør. Kurset må gjennomføres minst en gang per sesong. På dager med stor pågang må det dessverre påregnes noe ventetid i sikkerhetsopplæringen. Følg instruktørens beskjeder nøye for å minske ventetiden.

- Kan man oppleve at det er fullt i parken?


Parken har dessverre ikke ubegrenset kapasitet. Vi har et maks antall seler som vi deler ut, når dette antallet er nådd, kommer det ikke inn flere før noen leverer tilbake selen, slik at det ikke skal bli for fullt i parken.

- Hvor parkerer jeg?


Vi har egen gratis parkeringsplass for Høyt & Lavt Valsøya. Den ligger i umiddelbar nærhet til parken. Følg skilting til parkering når du kommer til Valsøya.

- Hva er Drop-in?


Drop-in er når man kommer til parken uten forhåndbestilling. I motsetning til de som har forhåndsbestilt billett, er man ikke garantert plass. På dager med regulær åpningstid legges ikke forhåndssolgte billetter ut til salg i vår butikk.

- Hvordan kan man betale hos dere?


Vi aksepterer de fleste betalingskort samt kontanter. Grupper kan få ettersendt faktura for sitt besøk (må avtales på forhånd).

- Er det noen form for servering?


Vi har en kiosk, hvor vi selger ulike kaffesorter, brus, is, baguetter, kaker m.m. Middag selges ikke i kiosken vår, men kan kjøpes i restauranten ved Valsøya Fjordcamping som også er på stedet.

- Hvis jeg ikke skal klatre, må jeg betale?


Nei. De som ikke skal delta på aktiviteter/klatring i parken, trenger ikke å kjøpe dagskort eller reservere plass. Vi har et flott turområde og etablert stinettverk hvor en kan oppleve parken fra bakkenivå.

- Er det lov å ha med medbrakt mat?


Ja, det er lov. (Grunnet brannfare tillates ikke medbrakt kull, engangsgriller osv).

- Kan jeg ta med hunden min?


Hunder er tillatt i parken. Ha med pose og hold alltid hunden i bånd.

- Funksjonsnedsettelser og spesielle behov?


Parken har anledning til å ta i mot og tilrettelegge aktiviteter for gjester med funksjonsnedsettelser og andre spesielle behov. Dette må avtales på forhånd. For spørsmål og kontakt valsoya@hoytlavt.no eller tlf 923 00 633.

- Hva om været blir dårlig?


Parken holder åpent uansett vær i sesongen. Ved torden og/eller kraftig vind kan hele eller deler av parken måtte stenges til været løyer. Uforutsett driftstans medfører ikke rett til refusjon av billettpenger.

- Hvordan kan jeg komme i kontakt med dere?


All relevant informasjon om parken, lokalisering osv finner du på nettsidene våre. Skulle du allikevel ha behov for å kontakte oss – send en e-post til valsoya@hoytlavt.no og vi svarer deg innen 2 dager. Vi kan også nåes på tlf 923 00 633 (her kan det være stor pågang i sesong).