Klatreparken er åpen, men med noen restriksjoner. Smitteverntiltak er på plass for å følge myndighetenes krav. Les mer her.

Forrige Neste

Spørsmål & Svar

Her finner du en oversikt over ofte stilte spørsmål med svar.

- Hva er åpningstidene?


Åpningstidene i parken varierer med sesongen. Se Åpningstider for oppdatert oversikt.

- Hvor lang tid bør man beregne i parken?


For en god opplevelse anbefaler vi 3 timer og gjerne mer for barnefamilier. Du trenger ikke bestille tid på forhånd og kan klatre så mye du vil i parkens åpningstider når du har billett

- Hva med barn i parken?


Barn under:

  • 12 år må ha med en voksen i blå og røde løyper.
  • 6 år må ha med en voksen i grønne løyper.

Vi anbefaler minimum 1 voksen per 4 barn. Vi kan dessverre ikke gi barn under 12 år tilgang til de høye løypene i parken uten følge av ansvarlig voksen. Skal du som voksen kun følge med minstemann under 6 år, kan du bare betale barnebillett og bli med dem opp i de oransje løypene.

- Hva er egenerklæringsskjema?


Alle som skal benytte parken må fylle ut egenerklæringsskjema hvor de forplikter seg til å følge parkens sikkerhetsregler. For personer under 18 år må dette signeres av en ansvarlig voksen. Dette kan gjøres digitalt – klikk her – eller ved ankomst til parken. Vi kan dessverre ikke gi gjester uten egenerklæring tilgang til parken.

- Hva slags opplæring får man?


Alle som skal benytte klatreparken får opplæring og hjelp til å ta i bruk utstyret som man får utdelt ved ankomst. Sammen med en instruktør går man gjennom en opplæringsløype hvor man også får god info om parken og våre sikkerhetsrutiner. På dager med stor pågang må det dessverre påregnes noe ventetid, men opplæringen gjøres kontinuerlig og tar rundt 15-20min. Følg instruktørens beskjeder nøye for å minske ventetiden.

- Kan man oppleve at det er fullt i parken?


Vi har et bestemt antall seler som vi kan dele ut før parken er full. Derfor har vi dessverre ikke ubegrenset kapasitet. Når dette antallet er nådd, er det ikke flere seler tilgjengelig før noen er ferdige med å klatre og leverer tilbake sin sele.

- Hvor parkerer jeg?


Vi har gratis parkering på Parkering Sør ved Breimyrveien nr. 100 på Hellemyr. Vi har også gratis parkering med begrenset kapasitet på Parkering Øst ved Gamle Mandalsvei 22 innerst i Suldalen.

- Hva er Drop-in?


Drop-in er når man kommer til parken uten forhåndbestilling. I motsetning til de som har forhåndsbestilt billett, er man ikke garantert plass. På dager med regulær åpningstid legges ikke forhåndssolgte billetter ut til salg i vår butikk.

- Hvordan kan man betale hos dere?


Vi aksepterer de fleste betalingskort samt kontanter. Enkelte grupper kan få ettersendt faktura for sitt besøk (men må avtales på forhånd).

- Er det noen form for servering?


Kaféen vår har like åpningstider som klatreparken. Det er enkle kioskvarer til salgs; is, diverse kalde og varme drikker samt et utvalg snacks.

- Hvis jeg ikke skal klatre, må jeg betale?


Nei – De som ikke skal delta på aktiviteter/klatring i parken, trenger ikke å kjøpe dagskort eller reservere plass. Vi har et flott turområde og etablert stinettverk hvor en kan oppleve parken fra bakkenivå.

- Er det lov å ha med medbrakt mat?


Ja – Ta gjerne med deg nista og nyt den ute i parkens områder (men kaféen er forbeholdt betalende gjester).

- Kan jeg ta med hunden min?


Hunder er tillatt i parken. Ha med pose og hold alltid hunden i bånd.

- Funksjonsnedsettelser og spesielle behov?


Parken har anledning til å ta i mot og tilrettelegge aktiviteter for gjester med funksjonsnedsettelser og andre spesielle behov. Dette må avtales på forhånd. For spørsmål kontakt kristiansand@hoytlavt.no eller tlf. 458 33 550

- Hva om været blir dårlig?


Parken holder åpent uansett vær i sesongen. Ved torden og/eller kraftig vind kan hele eller deler av parken måtte stenges til været løyer. Uforutsett driftstans medfører ikke rett til refusjon av billettpenger.

- Hvordan kan jeg komme i kontakt med dere?


All relevant informasjon om parken, lokalisering osv finner du på nettsidene våre. Skulle du likevel ha behov for å kontakte oss – send en e-post til kristiansand@hoytlavt.no og vi svarer deg innen 2 dager. Vi kan også nåes på tlf. 458 63 000 (her kan det dessverre være stor pågang i sesong).