Forrige Neste

Spørsmål & svar

Her finner du en oversikt over ofte stilte spørsmål med svar.

Hva er åpningstidene?


Åpningstidene i parken varierer med sesongen. Oppdaterte åpningstider finner du her. Husk: senest oppmøte kl. 14:00

Hva med barn i parken?


Barn under 6 år må ha med en voksen i oransje og grønne løyper. Barn under 12 år må ha med en voksen i blå og røde løyper. Vi anbefaler min. 1 voksen per 4. barn. Gjelder ikke Lille Bjørn og Pegasus hvor man kan hjelpe barna fra bakken. Vi kan dessverre ikke gi barn uten følge av ansvarlig voksen tilgang til de «høye løypene» i parken.

Hva er egenerklæringsskjema?


Alle som skal benytte parken må fylle ut egenerklæringsskjema hvor de forplikter seg til å følge parkens sikkerhetsregler. For personer under 18 år må dette signeres av en ansvarlig voksen. Dette kan gjøres digitalt – klikk her – eller ved ankomst til parken. Vi kan dessverre ikke gi gjester uten egenerklæring tilgang til parken.

Hva slags opplæring får man?


Alle som skal benytte klatreparken må gjennomføre et obligatorisk sikkerhetskurs med instruktør. Kurset må gjennomføres minst én gang per sesong. På dager med stor pågang må det dessverre påregnes noe ventetid i sikkerhetsopplæringen. Følg instruktørens beskjeder nøye for å minske ventetiden.

Kan man oppleve at det er fullt i parken?


Parken har dessverre ikke ubegrenset kapasitet. Vi har et maks antall seler som vi deler ut. Når dette antallet er nådd kommer det ikke inn flere før noen leverer tilbake selen.

Hvor parkerer jeg?


Det er parkeringsplass ved resepsjonen.

Hva er drop-in?


Drop-in er når man kommer til parken uten forhåndbestilling. I motsetning til de som har forhåndsbestilt billett, er man ikke garantert plass. På dager med ordinær åpningstid legges billetter som ikke har blitt solgt på forhånd ut til salg i vår resepsjon.

Hvordan kan man betale hos dere?


Vi aksepterer de fleste betalingskort samt kontanter. Grupper kan få ettersendt faktura for sitt besøk (må avtales på forhånd).

Er det noen form for servering?


I parkens åpningstid får du kjøpt is, mineralvann, saft, mm i resepsjonen.

Hvis jeg ikke skal klatre, må jeg betale?


Nei. De som ikke skal delta på aktiviteter/klatring i parken, trenger ikke å kjøpe kort eller reservere plass. Vi har et flott turområde og etablert stinettverk hvor en kan oppleve parken fra bakkenivå.

Er det lov å ha med medbrakt mat?


Det finnes grillplass og benker hvor man kan nyte medbrakt mat. Grunnet brannfare tillates ikke medbrakt kull, engangsgriller osv. For å bruke våre bålpanner må du kjøpe grillkull hos oss. Grillkull og leie av bålpanne = kr 100.

Kan jeg ta med hunden min?


Hunder er tillatt i parken. Ha med pose og hold alltid hunden i bånd. Hunder skal ikke tas med inn mot bolighuset på gården.

Funksjonsnedsettelser og spesielle behov?


Parken har anledning til å ta i mot og tilrettelegge aktiviteter for gjester med funksjonsnedsettelser og andre spesielle behov. Dette må avtales på forhånd. For spørsmål og kontakt bjorli@hoytlavt.no eller ring oss på tlf. 984 06 262.

Hva om været blir dårlig?


Parken holder åpent uansett vær i sommersesongen. Ved torden og/eller kraftig vind kan hele eller deler av parken måtte stenges til været løyer. Uforutsett driftstans medfører ikke rett til refusjon av billettpenger. Om vinteren åpnes parken når været tillater det. Det vil hver dag under vinterhalvåret bli gjort en vurdering om det er forsvarlig å åpne parken, følg med på bl.a. Facebook-siden vår.

Hvordan kan jeg komme i kontakt med dere?


All relevant informasjon om parken, lokalisering osv. finner du på nettsidene våre. Skulle du allikevel ha behov for å kontakte oss – send en e-post til bjorli@hoytlavt.no og vi svarer deg omgående. Vi kan også nås på tlf. 984 06 262 (her er det dessverre stor pågang i sesong).