Klatreparkene drives med ulike smittevernstiltak. De enkelte Høyt & Lavt klatreparker har gjort tiltak for å overholde myndighetenes krav. Les mer her.

Spørsmål & Svar

Her finner du en oversikt over ofte stilte spørsmål med svar.

- Hva er åpningstidene?


- Hva med barn i parken?


Barn under 12 år skal være i følge med en ansvarlig voksen i løypene. Vi anbefaler min 1 voksen per 4 barn. Dere må hjelpe oss med å holde disse reglene. Dette er vi strenge på.

- Hva er egenerklæringsskjema?


Alle som skal benytte parken må fylle ut egenerklæringsskjema hvor de forplikter seg til å følge parkens sikkerhetsregler. For personer under 18 år må dette signeres av en ansvarlig voksen. Dette kan gjøres digitalt – klikk her for å fylle ut egenerklæringsskjema – eller ved ankomst til parken. Vi kan dessverre ikke gi gjester uten egenerklæring tilgang til parken.

- Hva slags opplæring får man?


Alle som skal benytte klatreparken må gjennomføre et obligatorisk sikkerhetskurs med instruktør. Kurset må gjennomføres minst en gang per sesong. På dager med stor pågang må det dessverre påregnes noe ventetid i sikkerhetsopplæringen. Følg instruktørens beskjeder nøye for å minske ventetiden.

- Kan man oppleve at det er fullt i parken?


Parken har dessverre ikke ubegrenset kapasitet. Vi har et maks antall seler som vi deler ut, når dette antallet er nådd, kommer det ikke inn flere før noen leverer tilbake selen, slik at det ikke skal bli for fullt i parken. Kjøp billett på nett for å sikre deg plass.

- Hvor parkerer jeg?


Vi har gratis parkering rett ved parkområdet. Følg skilting.

- Hva er Drop-in?


Drop-in er når man kommer til parken uten forhåndbestilling. I motsetning til de som har forhåndsbestilt billett, er man ikke garantert plass. På dager med regulær åpningstid legges ikke forhåndssolgte billetter ut til salg i vår butikk.

- Hvordan kan man betale hos dere?


Vi aksepterer de fleste betalingskort samt kontanter. Grupper kan få ettersendt faktura for sitt besøk (må avtales på forhånd).

- Er det noen form for servering?


Vi har servering fra vårt Service hus i ordinær åpningstid. Her finner man et enkelt utvalg retter, Man får også kjøpt is, drikke og et utvalg snacks. Om det skulle være behov for mer mat eller middager ligger Bø camping et steinkast unna der er det full servering.

- Hvis jeg ikke skal klatre, må jeg betale?


Nei. De som ikke skal delta på aktiviteter/klatring i parken, trenger ikke å kjøpe dagskort eller reservere plass. Vi har et flott turområde og etablert stinettverk hvor en kan oppleve parken fra bakkenivå.

- Er det lov å ha med medbrakt mat?


Det er tillatt å nyte egen medbrakt mat og drikke ute der det er oppsatte benker.

- Kan jeg ta med hunden min?


Hunder er tillatt i parken. Ha med pose og hold alltid hunden i bånd.

- Funksjonsnedsettelser og spesielle behov?


Parken har anledning til å ta i mot og tilrettelegge aktiviteter for gjester med funksjonsnedsettelser og andre spesielle behov. Kanskje det ikke trengs så mye tilrettelegging som dere tror. Avtal dette på forhånd. Ring og spør oss vi har erfaring og lyst på besøk: bo@hoytlavt.no eller tlf 91 82 41 70

- Hva om været blir dårlig?


Parken holder åpent uansett vær i sesongen. Ved torden og/eller kraftig vind kan deler av parken måtte stenges til været løyer. Uforutsett driftsstans medfører ikke rett til refusjon av billettpenger.

- Kan parken stenge før satt åpningstid?


Om parken skulle tømmes før åpningstiden som står på hjemmesiden så kan det skje at parken stenger tidlig. Dette er dog sjeldent, men skulle du være usikker er det greit å ringe før ankomst.

TLF: 918 24 170