Klatreparken er åpen, men med noen restriksjoner. Smitteverntiltak er iverksatt for å følge myndighetenes krav. Les mer her

Spørsmål & Svar

Her finner du en oversikt over ofte stilte spørsmål med svar.

- Hva er åpningstidene?


Åpningstidene i parken varierer med sesongen. Oppdaterte åpningstider finner du her.

- Hva med barn i parken?


Barn under 6 år må ha med en voksen i grønne løyper. Barn under 12 år må ha med en voksen i blå, røde og sorte løyper. Vi anbefaler min 1 voksen per 4 barn. Vi kan dessverre ikke gi barn uten følge av ansvarlig voksen tilgang til de «høye løypene» i parken.

- Hva er egenerklæringsskjema?


Alle som skal benytte parken må fylle ut egenerklæringsskjema hvor de forplikter seg til å følge parkens sikkerhetsregler. For personer under 18 år må dette signeres av en ansvarlig voksen. Dette kan gjøres digitalt – klikk her – eller ved ankomst til parken. Vi kan dessverre ikke gi gjester uten egenerklæring tilgang til parken.

- Hva slags opplæring får man?


Alle som skal benytte klatreparken må gjennomføre et obligatorisk sikkerhetskurs med instruktør. Kurset må gjennomføres minst en gang per sesong. Opplæringen gjennomføres ved ankomst til parken, før man kan begynne å klatre. På dager med stor pågang må det dessverre påregnes noe ventetid i sikkerhetsopplæringen. Følg instruktørens beskjeder nøye for å minske ventetiden.

- Kan man oppleve at det er fullt i parken?


Parken har dessverre ikke ubegrenset kapasitet. Vi har et maks antall seler som vi deler ut, når dette antallet er nådd, kommer det ikke inn flere før noen leverer tilbake selen, slik at det ikke skal bli for fullt i parken.

- Hvor parkerer jeg?


Vi har gratis parkering med god kapasitet rett ved parkområdet. Følg skilting. Vi har begrenset med parkeringsplasser og oppfordrer flest mulig til å benytte seg av kollektivtransport og sykkel!
Alternative parkeringsmuligheter:
Toyota Bilia: Lørdag etter kl 14.00 og hele søndag.
Statoil Rotvoll: Offentlig parkering mot betaling.

- Hva er Drop-in?


Drop-in er når man kommer til parken uten forhåndbestilling. I motsetning til de som har forhåndsbestilt billett, er man ikke garantert plass. På dager med regulær åpningstid legges ikke forhåndssolgte billetter ut til salg i vår butikk.

- Hvordan kan man betale hos dere?


Vi aksepterer de fleste betalingskort samt kontanter. Grupper kan få ettersendt faktura for sitt besøk (må avtales på forhånd).

- Er det noen form for servering?


Det er tillat å medbringe egen mat og drikke. Vi selger drikke, snacks og is samt småvarmt i kiosken. Ta med egen grillmat og benytt vår grill om ønskelig. Dersom du ønsker å benytte grillen gir du beskjed om dette ved ankomst. For arrangementer utenom våre ordinære åpningstider kan grillen og pizzaovnen fyres opp etter avtale.

- Hvis jeg ikke skal klatre, må jeg betale?


Nei. De som ikke skal delta på aktiviteter/klatring i parken, trenger ikke å kjøpe dagskort eller reservere plass. Vi har et flott turområde og etablert stinettverk hvor en kan oppleve parken fra bakkenivå.

- Er det lov å ha med medbrakt mat?


Ja, det er lov. (Grunnet brannfare tillates ikke medbrakt kull, engangsgriller osv).

- Kan jeg ta med hunden min?


Hunder er tillatt i parken. Ha med pose og hold alltid hunden i bånd.

- Funksjonsnedsettelser og spesielle behov?


Parken har anledning til å ta i mot og tilrettelegge aktiviteter for gjester med funksjonsnedsettelser og andre spesielle behov. Dette må avtales på forhånd. For spørsmål og kontakt trondheim@hoytlavt.no eller tlf 902 14 047 (telefonen er betjent i åpningstider).

- Hva om været blir dårlig?


Parken holder åpent uansett vær i sesongen. Ved torden og/eller kraftig vind kan hele eller deler av parken måtte stenges til været løyer. Uforutsett driftstans medfører ikke rett til refusjon av billettpenger.

- Hvordan kan jeg komme i kontakt med dere?


All relevant informasjon om parken, lokalisering osv finner du på nettsidene våre. Skulle du allikevel ha behov for å kontakte oss – send en e-post til trondheim@hoytlavt.no og vi svarer deg innen 2 dager. Vi kan også kontaktes på tlf +47 902 14 047 (telefonen er betjent i åpningstider).

- Tar dere i mot ledsagerbevis?


Ja, vi tar i mot ledsagerbevis. For å bestille billett med ledsagerbevis legger man inn koden: LEDSAGER2020 der hvor det står «Legg til kampanjekode» ved kjøp av billett. Ledsagerbevis må fremlegges ved ankomst.

- Kan mitt barn på 2 år klatre?


Ja, om barnet er over 80 cm så kan det klatre i våre to orange løyper. Vi anbefaler at en voksen er med opp i løypene og klatrer sammen med barnet og hjelper til der det trengs.

- Har dere studentrabatt?


Ja, vi tilbyr studentrabatt på våre dagskort. Hver student får 50,- i rabatt på dagspass. For å bestille billett med studentrabatt legger man inn koden: STUDENT19 der hvor det står «Legg til kampanjekode» ved kjøp av billett. Studentbevis må fremlegges ved ankomst.