Klatreparkene drives med ulike smittevernstiltak. De enkelte Høyt & Lavt klatreparker har gjort tiltak for å overholde myndighetenes krav. Les mer her.

Forrige Neste

Spørsmål & Svar

Her finner du en oversikt over ofte stilte spørsmål med svar.

- Hva er åpningstidene?


Åpningstidene i parken varierer med sesongen. Oppdaterte åpningstider finner du her.

- Hva med barn i parken?


Barn under 12 år må ha med en voksen i ALLE løyper. Vi anbefaler min 1 voksen per 4 barn. Vi kan dessverre ikke gi barn uten følge av ansvarlig voksen tilgang til løypene i parken.

- Hva er egenerklæringsskjema?


Alle som skal benytte parken må fylle ut egenerklæringsskjema hvor de forplikter seg til å følge parkens sikkerhetsregler. For personer under 18 år må dette signeres av en ansvarlig voksen. Dette kan gjøres digitalt – klikk her – eller ved ankomst til parken. Vi kan dessverre ikke gi gjester uten egenerklæring tilgang til parken.

- Hva slags opplæring får man?


Alle som skal benytte klatreparken må gjennomføre et obligatorisk sikkerhetskurs med instruktør. Kurset må gjennomføres minst en gang per sesong. På dager med stor pågang må det dessverre påregnes noe ventetid i sikkerhetsopplæringen. Følg instruktørens beskjeder nøye for å minske ventetiden.

- Kan man oppleve at det er fullt i parken?


Parken har dessverre ikke ubegrenset kapasitet. Vi har et maks antall seler som vi deler ut, når dette antallet er nådd, kommer det ikke inn flere før noen leverer tilbake selen, slik at det ikke skal bli for fullt i parken.

- Hva om været blir dårlig?


Parken holder åpent uansett vær i sesongen. Ved torden og/eller kraftig vind kan hele eller deler av parken måtte stenges til været løyer. Uforutsett driftstans medfører ikke rett til refusjon av billettpenger.

- Hvor parkerer jeg?


Vi har gratis parkering med god kapasitet rett ved parkområdet.

- Hva er Drop-in?


Drop-in er når man kommer til parken uten forhåndbestilling. I motsetning til de som har forhåndsbestilt billett, er man ikke garantert plass. På dager med regulær åpningstid legges ikke forhåndssolgte billetter ut til salg i vår butikk.

- Hvordan kan man betale hos dere?


Vi aksepterer de fleste betalingskort samt kontanter (OBS!! PGA Covid-19 aksepterer vi ikke kontanter). Grupper kan få ettersendt faktura for sitt besøk (må avtales på forhånd).

- Hvis jeg ikke skal klatre, må jeg betale?


Nei. De som ikke skal delta på aktiviteter/klatring i parken, trenger ikke å kjøpe dagskort eller reservere plass. Vi har et flott turområde og etablert stinettverk hvor en kan oppleve parken fra bakkenivå.

- Er det noen form for servering?


I parkens åpningstid er Klatrekafeen åpen og serverer varme og kalde småretter. Fokus på kortreist, sunn og real mat. Vi tilbyr også is og fruktdrikker. Vi tilbyr glutenfrie og vegetariske alternativer.

- Kan jeg ta med hunden min?


Hunder er tillatt i parken. Ha med pose og hold alltid hunden i bånd.

- Tar dere ledsagerbevis?


Vi aksepterer ledsagerbevis i klatreparken, dvs at personene med ledsagerbevis kan klatre gratis. For å være sikret plass anbefaler vi å reservere plass via nettsiden vår. Benytt fanen som heter reservasjon og skriv ledsagerbevis i kommentarfeltet.

- Funksjonsnedsettelser og spesielle behov?


Parken har anledning til å ta i mot og tilrettelegge aktiviteter for gjester med funksjonsnedsettelser og andre spesielle behov. Dette må avtales på forhånd. For spørsmål og kontakt Molde@hoytlavt.no

- Hvordan kan jeg komme i kontakt med dere?


All relevant informasjon om parken, lokalisering osv finner du på nettsidene våre. Skulle du allikevel ha behov for å kontakte oss – send en e-post til molde@hoytlavt.no og vi svarer deg innen 2 dager. Vi kan også nåes på tlf 47 66 06 73 i åpningstiden (11-17, her kan det være stor pågang i sesong).