Klatreparkene drives med ulike smittevernstiltak. De enkelte Høyt & Lavt klatreparker har gjort tiltak for å overholde myndighetenes krav. Les mer her.

Spørsmål & Svar

Her finner du en oversikt over ofte stilte spørsmål med svar.

- Hva er åpningstidene?


Åpningstidene i parken varierer med sesongen Oppdaterte åpningstider finner du her.

- Hva med barn i parken?


Barn under 6 år må ha med en voksen i grønne løyper.Barn under 12 år må ha med en voksen i blå, røde og sorte løyper. Vi anbefaler min 1 voksen per 4 barn. Vi kan dessverre ikke gi barn uten følge av ansvarlig voksen tilgang til de «høye løypene» i parken.

- Hva er egenerklæringsskjema?


Alle som skal benytte parken må fylle ut egenerklæringsskjema hvor de forplikter seg til å følge parkens sikkerhetsregler. For personer under 18 år må dette signeres av en ansvarlig voksen. Dette kan gjøres digitalt – klikk her – eller ved ankomst til parken. Vi kan dessverre ikke gi gjester uten egenerklæring tilgang til parken.

- Hva slags opplæring får man?


Alle som skal benytte klatreparken må gjennomføre et obligatorisk sikkerhetskurs med instruktør. Kurset må gjennomføres minst en gang per sesong. På dager med stor pågang må det dessverre påregnes noe ventetid i sikkerhetsopplæringen. Følg instruktørens beskjeder nøye for å minske ventetide

- Kan man oppleve at det er fullt i parken?


Parken har dessverre ikke ubegrenset kapasitet. Vi har et maks antall seler som vi deler ut, når dette antallet er nådd, kommer det ikke inn flere før noen leverer tilbake selen, slik at det ikke skal bli for fullt i parken.

- Hvor parkerer jeg?


Vi har gratis parkering med god kapasitet rett ved parkområdet. Følg skilting.

- Hva er Drop-in?


Drop-in er når man kommer til parken uten forhåndbestilling. I motsetning til de som har forhåndsbestilt billett, er man ikke garantert plass. På dager med regulær åpningstid legges ikke forhåndssolgte billetter ut til salg i vår butikk.

Vi anbefaler alle å forhåndsbooke. 

- Hvordan kan man betale hos dere?


Vi aksepterer de fleste betalingskort samt kontanter. Grupper kan få ettersendt faktura for sitt besøk (må avtales på forhånd).

- Er det noen form for servering?


I parkens åpningstid er det åpen kiosk med varme og kalde småretter. Fokus på kortreist, sunn og real mat. Vi tilbyr is og mineralvann.

- Hvis jeg ikke skal klatre, må jeg betale?


Nei. De som ikke skal delta på aktiviteter/klatring i parken, trenger ikke å kjøpe dagskort eller reservere plass. Vi har et flott turområde og etablert stinettverk hvor en kan oppleve parken fra bakkenivå.

- Er det lov å ha med medbrakt mat?


Det finnes grillplass og benker hvor man kan nyte medbrakt mat. Varm grill kan leies for kr 110,- (grunnet brannfare tillates ikke medbrakt kull, engangsgriller osv).

- Kan jeg ta med hunden min?


Hunder er tillatt i parken. Ha med pose og hold alltid hunden i bånd

- Funksjonsnedsettelser og spesielle behov?


Har du ledsagerbevis?

Først må gjesten med ledsagerbevis booke via hjemmeside, deretter sende en mail til booking@tryvann.no med en kopi på bestilling, pluss navn og høyde på ledsager for å booke gratis for ledsager. Dette må gjøres minus 72 timer i forkant av besøket.

- Hva om været blir dårlig?


Parken holder åpent uansett vær i sesongen. Ved torden og/eller kraftig vind kan hele eller deler av parken måtte stenges til været løyer. Uforutsett driftstans medfører ikke rett til refusjon av billettpenger.

- Hvordan kan jeg komme i kontakt med dere?


Du kan kontakte oss på info@oslosommerpark.no eller 22 14 36 10.

Du kan også kontakte oss på Facebook-chat.