Vi har smitteverntiltak på plass. Les mer her.

Spørsmål & Svar

Her finner du en oversikt over ofte stilte spørsmål med svar.

- Hva er åpningstidene?


Åpningstidene i parken varierer med sesongen. Oppdaterte åpningstider finner du her.

- Hva med barn i parken?


  • Barn under 6 år må ha en voksen med i orange løype, enten på bakken eller opp i løypa.
  • Barn under 6 år må ha med en voksen opp i grønne løyper.
  • Barn under 12 år må ha med en voksen opp i blå løype.

Barn over 6 år (som oppfyller høydekravet), kan gå i grønne løyper med en voksen på bakkenivå.

Maks 4 barn pr. Voksen.

I orange klatreløyper kan voksne følge fra bakken og trenger ikke billett til det.

For å være aleine i parken må barn være over 12 år. Barn under 12 år må ha en ansvarlig voksen til stede.

Selv om man oppfyller høyde/alderskravet opplever vi at mange barn har en bedre opplevelse med en trygg og kjent voksenperson bak seg. Vi oppfordrer hele familien til å klatre sammen.

- Hva er egenerklæringsskjema?


Alle som skal benytte parken må fylle ut egenerklæringsskjema hvor de forplikter seg til å følge parkens sikkerhetsregler. For personer under 18 år må dette signeres av en ansvarlig voksen. Dette kan gjøres digitalt – klikk her – eller ved ankomst til parken. Vi kan dessverre ikke gi gjester uten egenerklæring tilgang til parken.

- Hva slags opplæring får man?


Alle som skal benytte klatreparken må gjennomføre et obligatorisk sikkerhetskurs med instruktør. Kurset må gjennomføres minst en gang per sesong.

- Kan man oppleve at det er fullt i parken?


Parken har dessverre ikke ubegrenset kapasitet. Vi har et maks antall seler som vi deler ut, når dette antallet er nådd, kommer det ikke inn flere før noen leverer tilbake selen, slik at det ikke skal bli for fullt i parken.

Du kan sikre deg plass ved å kjøpe billett i god tid på nettsidene våre. Er det ikke ledig billetter på nettsidene våre er vi dessverre fullbooket.

- Hvor parkerer jeg?


Vi har gratis parkering med god kapasitet rett ved parkområdet. Følg skilting.

Det er ladestasjon for elbil og fyllestasjon for bensin/diesel i umiddelbar nærhet til parken.

- Hvordan kan man betale hos dere?


Vi selger billetter via vår hjemmeside og anbefaler at du booker før du kommer til parken for å sikre deg plass.

Salg av billetter til klatreparken online stenger ved start av hvert tidspass. Ved ledig kapasitet er det mulig å kjøpe drop in billetter i vår resepsjon.

Grupper kan få ettersendt faktura for sitt besøk (må avtales på forhånd).

Vi aksepterer de fleste betalingskort.

- Hvis jeg ikke skal klatre, må jeg betale?


Nei. De som ikke skal klatre i parken, trenger ikke å kjøpe billett eller reservere plass. Vi ligger til i et flott turområde, og kan i tillegg anbefale en runde minigolf under blåløypa.

- Er det noen form for servering?


I tilknytning til parken har vi kafe’. Her serveres både frokost, lunsj og middag, og du kan også nyte måltidet utendørs på vår nye uteservering. Følg Krokstrand Fjellpark på Facebook for åpningstider og meny.

I parkens åpningstid er det i tillegg muligheter for å kjøpe kalde småretter, is, snacks og mineralvann i resepsjonsområdet.

- Er det lov å ha med medbrakt mat?


I parken finnes det benker hvor man kan nyte medbrakt mat. På grunn av brannfare tillates ikke engangsgriller.

- Kan jeg ta med hunden min?


Hunder er tillatt i parken. Ha med pose og hold alltid hunden i bånd

- Hva om været blir dårlig?


Parken holder åpent uansett vær i sesongen. Ved torden og/eller kraftig vind kan hele, eller deler av parken måtte stenges til været løyer. Uforutsett driftsstans medfører ikke rett til refusjon av billettpenger.

- Hvordan kan jeg komme i kontakt med dere?


Du kan kontakte oss på krokstrand@hoytlavt.no