Klatreparken åpner våren 2021, men med noen få restriksjoner. Smitteverntiltak er på plass for å følge myndighetenes krav. Les mer her

Spørsmål & Svar

Her finner du en oversikt over ofte stilte spørsmål med svar.

- Har dere åpent?


Åpningstidene våre kan variere utover sesongen. Oppdaterte åpningstider finner du her.

- Hva er forskjellen på Dagskort og 3-timers kort?


Dagspass gir deg tilgang til klatreparken i hele vår åpningstid, fra ditt ankomsttidspunkt (mellom kl. 10:30 og kl. 12:00). Da kan du klatre så mye og lenge du ønsker innenfor våre åpningstider.

 

3-timers kort er for deg som ikke trenger en hel dag i parken. Da velger du et ankomsttidspunkt mellom kl. 10:30 og kl. 14:00, og kan da klatre i 3 timer fra ditt valgte starttidspunkt. Husk å levere selen tilbake innen tiden da andre skal bruke den etter deg.

- Hva om vi er forsinket?


Skulle man være sent ute til det tidspunktet man har booket, så går det som regel fint. Men du er selv ansvarlig for forsinkelsen og må påregne eventuell ventetid. Hvert tidspunkt tilsvarer en gruppe med et begrenset antall personer. Er du forsinket og det er fullt i neste opplærings-gruppe når du kommer, må du vente til det blir ledig. Alle våre gjester har booket seg inn på et tidspunkt og har dermed reservert plass i dette tidsrommet.

 

Gjør oppmerksom på at billetten din gjelder fra det tidspunktet du har booket.

- Hva med barn i parken?


Barn under 12 år må ha med en over 18 år med seg i alle løyper. Det betyr at personen over 18 år også må kjøpe billett og ha på sele. Det er max 4 barn per voksen.

- Hva er egenerklæringsskjema?


Alle som skal benytte parken må fylle ut egenerklæringsskjema hvor de forplikter seg til å følge parkens sikkerhetsregler. For personer under 18 år må dette signeres av en ansvarlig voksen. Dette kan gjøres digitalt – klikk her – eller ved ankomst til parken. Vi kan dessverre ikke gi gjester uten egenerklæring tilgang til parken.

- Hva slags opplæring får man?


Alle som skal benytte klatreparken må gjennomføre et obligatorisk sikkerhetskurs med instruktør. Kurset må gjennomføres minst en gang per sesong. På dager med stor pågang må det desverre påregnes noe ventetid i sikkerhetsopplæringen. Følg instruktørens beskjeder nøye for å minske ventetiden.

- Kan man oppleve at det er fullt i parken?


Parken har dessverre ikke ubegrenset kapasitet. Vi har et max antall seler som vi deler ut, når dette antallet er nådd, kommer det ikke inn flere før noen leverer tilbake selen, slik at det ikke skal bli for fullt i parken. Hvis du booke her på nettet, vil du være sikret plass på dager der det kan bli fullt.

- Hvor parkerer jeg?


Vi har gratis parkering med god kapasitet rett ved parkområdet. Følg skilting.

- Kan gravide klatre?


Gravide kan dessverre ikke klatre.

- Hvordan kan man betale hos dere?


Vi aksepterer de fleste betalingskort. Grupper kan få ettersendt faktura for sitt besøk (må avtales på forhånd). Billetter betales på nett ellers tar vi de fleste betalingskort i kafén.

- Er det noen form for servering?


På grunn av Covid-19 er dessverre servering stengt. Kafén er åpen, med selvbetjent kasse slik at man enkelt og greit kan betale selv. Her har vi is, brus og snacks (chips og sjokolade).

- Er det lov å ha med medbrakt mat?


Ja. Vi tilbyr to gassgriller og flere bålpanner på to ulike områder til fri disposisjon. Gass er gratis, og kull til bålpannene kan kjøpes her eller medbringes. Vi kjører første-mann-til-mølla prinsippet.

Det er ikke tillatt å bruke engangsgrill eller tilsvarende hos oss.

- Kan jeg ta med hunden min?


Hunder er tillatt i parken. Ha med pose og hold alltid hunden i bånd. I glamping nr. 5 er det også tillatt å ha med seg hund på overnatting!

- Funksjonsnedsettelser og spesielle behov?


Parken har anledning til å ta i mot og tilrettelegge aktiviteter for gjester med funksjonsnedsettelser og andre spesielle behov. Dette må avtales på forhånd. For spørsmål og kontakt nedstrand@hoytlavt.no eller tlf 52 77 61 40.

- Hva om været blir dårlig?


Parken holder åpent uansett vær i sesongen. Ved torden og/eller kraftig vind kan deler av parken måtte stenges til været løyer. Uforutsett driftstans medfører ikke rett til refusjon av billettpenger.

- Hvordan kan jeg komme i kontakt med dere?


All relevant informasjon om parken, lokalisering osv finner du på nettsidene våre. Skulle du allikevel ha behov for å kontakte oss – send en e-post til nedstrand@hoytlavt.no og vi svarer deg innen 2 dager. Vi kan også nåes på tlf 52 77 61 40 (begrensede åpningstider).

- Er det mulig å legge til med båt?


Ja, vi har en flytebrygge som ligger ca. 300m nedenfor klatreparken. Her er det gratis å ligge under besøket. Skal man overnatte i båten betaler man en liten sum avhengig av båtens størrelse.

Vann og strøm er dessverre ikke på plass enda. Vi håper å få dette på plass i løpet av sommeren 2021.

- Må jeg som ikke skal klatre betale inngangspenger?


Nei, det er kun de som klatrer som betaler.