Klatreparken er åpen. Bestilling blir kun på nett og du må gjøre deg kjent med smittevernstiltakene våre før ankomst. Les mer her

Spørsmål & Svar

Her finner du en oversikt over ofte stilte spørsmål med svar.

- Hva er åpningstidene?


Åpningstidene i parken varierer med sesongen. Oppdaterte åpningstider finner du her.

- Hva med barn i parken?


Barn under 12 år må ha med en over 18 år med seg i alle løyper. Det betyr at personen over 18 år også må kjøpe billett og ha på sele. Det er max 4 barn per voksen.

- Hva er egenerklæringsskjema?


Alle som skal benytte parken må fylle ut egenerklæringsskjema hvor de forplikter seg til å følge parkens sikkerhetsregler. For personer under 18 år må dette signeres av en ansvarlig voksen. Dette kan gjøres digitalt – klikk her – eller ved ankomst til parken. Vi kan dessverre ikke gi gjester uten egenerklæring tilgang til parken.

- Hva slags opplæring får man?


Alle som skal benytte klatreparken må gjennomføre et obligatorisk sikkerhetskurs med instruktør. Kurset må gjennomføres minst en gang per sesong. På dager med stor pågang må det desverre påregnes noe ventetid i sikkerhetsopplæringen. Følg instruktørens beskjeder nøye for å minske ventetiden.

- Kan man oppleve at det er fullt i parken?


Parken har dessverre ikke ubegrenset kapasitet. Vi har et max antall seler som vi deler ut, når dette antallet er nådd, kommer det ikke inn flere før noen leverer tilbake selen, slik at det ikke skal bli for fullt i parken. Hvis du booke her på nettet, vil du være sikret plass på dager der det kan bli fullt.

- Hvor parkerer jeg?


Vi har gratis parkering med god kapasitet rett ved parkområdet. Følg skilting.

- Hva er Drop-in?


Drop-in er når man kommer til parken uten forhåndbestilling. I motsetning til de som har forhåndsbestilt billett, er man ikke garantert plass. På dager med regulær åpningstid legges ikke forhåndssolgte billetter ut til salg i vår butikk.

- Hvordan kan man betale hos dere?


Vi aksepterer de fleste betalingskort samt kontanter. Grupper kan få ettersendt faktura for sitt besøk (må avtales på forhånd).

- Er det noen form for servering?


I parkens åpningstid er det åpen kafé med varme og kalde småretter. Fokus på kortreist, sunn og real mat. Vi tilbyr is og mineralvann.

- Er det lov å ha med medbrakt mat?


Ja.

- Kan jeg ta med hunden min?


Hunder er tillatt i parken. Ha med pose og hold alltid hunden i bånd

- Funksjonsnedsettelser og spesielle behov?


Parken har anledning til å ta i mot og tilrettelegge aktiviteter for gjester med funksjonsnedsettelser og andre spesielle behov. Dette må avtales på forhånd. For spørsmål og kontakt nedstrand@hoytlavt.no eller tlf 52 77 61 40.

- Hva om været blir dårlig?


Parken holder åpent uansett vær i sesongen. Ved torden og/eller kraftig vind kan deler av parken måtte stenges til været løyer. Uforutsett driftstans medfører ikke rett til refusjon av billettpenger.

- Hvordan kan jeg komme i kontakt med dere?


All relevant informasjon om parken, lokalisering osv finner du på nettsidene våre. Skulle du allikevel ha behov for å kontakte oss – send en e-post til nedstrand@hoytlavt.no og vi svarer deg innen 2 dager. Vi kan også nåes på tlf 52 77 61 40 (her er det dessverre stor pågang i sesong).

- Er det mulig å legge til med båt?


Ja, vi har en flytebrygge som ligger nedenfor klatreparken. Her er det gratis å ligge under besøket.

- Må jeg som ikke skal klatre betale inngangspenger?


Nei, det er kun de som klatrer som betaler.